Pochmurno

0°C

Piecki

Pochmurno

Wilgotność: 93%

Wiatr: 17.70 km/h

  • 14 Gru 2018

    Pochmurno 0°C -2°C

  • 15 Gru 2018

    Pochmurno -1°C -2°C

Czy podoba Ci się nowa strona?

Tak - 66.7%
Nie - 27.8%
Nie mam zdania - 5.6%

Głosów ogółem: 18
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: wrzesień 30, 2014
213585
TodayToday452
YesterdayYesterday689
This_WeekThis_Week2945
This_MonthThis_Month8609
All_DaysAll_Days213585

Projekty

Gmina Piecki wspiera projekt pod nazwą: „NOWE UMIEJĘTNOŚCI – WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI – powiat mrągowski, piski”, wdrażany przez Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia. Działanie umożliwia wsparcie osób chcących podnieść poziom swoich kompetencji i umiejętności poprzez odbycie kursu językowego (język angielski, język niemiecki, język francuski), kursu komputerowy lub szkolenia z zakresu zarządzania projektem (planowanie i osiąganie celów).

Kto może uzyskać pomoc?

Każda osoba dorosła (18+) posiadająca wykształcenie co najwyżej średnie i /lub wiek powyżej 50 roku życia, zamieszkująca, ucząca się lub pracująca na terenie powiatów mrągowskiego, lub piskiego lub woj. warmińsko-mazurskiego, która z własnej inicjatywy jest zainteresowana podnoszeniem poziomu kompetencji i umiejętności, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą. Warunek dotyczący wykształcenia (co najwyżej średniego) nie dotyczy osób w wieku 50+.

Finansowanie

- 90 % dofinansowanie

- 10 % wkład własny uczestnika

Wsparcie dodatkowe:

  • dofinansowanie do egzaminów poprawkowych,
  • zwrot kosztów dojazdu  na miejsce szkolenia,
  • zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi,
  • coaching indywidualny.

Etapy realizacji wsparcia:

  1. Złożenie wniosku o przyznanie wsparcia przez beneficjenta.
  2. Wskazanie przez beneficjenta firmy szkoleniowej, w której będzie realizowane szkolenie. (szkolenie musi kończyć się egzaminem i wydaniem certyfikatu, beneficjent musi przystąpić do egzaminu, nie musi go zdać).
  3. Podpisanie umowy z beneficjentem i firmą szkoleniową.
  4. Udział beneficjenta w szkoleniu.
  5. Po zakończeniu szkolenia – przedstawienie zaświadczenia o przystąpieniu do egzaminu lub certyfikatu/ zaświadczenia (na tej podstawie rozliczane są środki).

Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpi w lutym 2017 roku. Aktualne informacje o prowadzonych działaniach będą zamieszczane na  stronie internetowej stowarzyszenia: http://www.frr.org.pl

Informacja również w Urzędzie Gminy Piecki: pokój nr 12 , tel. 89/742 19 62.

W związku z planowanym ubieganiem się w imieniu zainteresowanych mieszkańców, planujących wymianę pokryć dachowych lub usunięcie zdemontowanych wyrobów azbestowych o dofinansowanie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie zadania pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Piecki”, informujemy:

dofinansowanie może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych obejmujących:
- demontaż i zabezpieczenie pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających
azbest;
- transport odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia;
- unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.

Pozostałą częścią kosztów - minimum 15%, obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości). Właściciel nieruchomości pokrywa również wydatki związane zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego.

Dofinansowanie w formie dotacji do 85% kosztów kwalifikowalnych nie może przekraczać 680 zł za 1 tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
W przypadku gdy poziom ten zostanie przekroczony (na przykład ze względu na nietypowy rodzaj wyrobów zawierających azbest), koszt nadwyżki poniesie właściciel nieruchomości.

Dotacje mogą być udzielane na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów, których właścicielami są:

a) jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, osoby fizyczne, rolnicy, kościoły
i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi,

b) spółki prawa cywilnego i handlowego.

Regulamin programu dotacyjnego – Usuwanie azbestu, znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: www.wfosigw.olsztyn.pl w zakładce Środki krajowe/Konkursy.

W przypadku zakwalifikowania do dofinansowania przez WFOŚiGW w Olsztynie wniosku złożonego przez gminę, całkowity koszt obejmujący demontaż, transport, unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z poszczególnych posesji zostanie ustalony po dokonaniu wyboru przez gminę uprawnionego wykonawcy, który będzie realizował tą usługę na jej terenie. Wybór wykonawcy w zależności od szacunkowej wartości zamówienia zostanie dokonany zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych lub w sposób zapewniający zachowanie zasady uczciwej konkurencji.

Wnioski z załącznikami dotyczące zadania polegającego na usunięciu wyrobów azbestowych należy składać w terminie do 24.02.2017 r. do godziny 12:00 w Urzędzie Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710, pokój nr 7 (sekretariat).

Formularz wniosku oraz niezbędne załączniki można pobrać w Urzędzie Gminy
w Pieckach – pokój numer 12 lub ze strony internetowej:

http://bip.warmia.mazury.pl/piecki_gmina_wiejska/ – zakładka Ochrona środowiska - USUWANIE AZBESTU 2017.

Jednostka koordynująca działanie – Gmina Piecki, w przypadku dużego zainteresowania mieszkańców chcących uzyskać dofinansowanie na usunięcie azbestu, bądź potencjalnym wysokim kosztem zgłoszonego zadania, zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku, bądź wcześniejszego zamknięcia listy wnioskodawców.

UWAGI DO ZAŁĄCZNIKÓW:

- wniosek na realizację przedsięwzięcia (składany obligatoryjnie)

http://bip.piecki.com.pl/system/pobierz.php?plik=wniosek_na_demontaz_i_utylizacje_wyrobow_zawierajcych_azbest.doc&id=4146&stats=true

- załącznik nr 1 – oświadczenie (składany obligatoryjnie)

http://bip.piecki.com.pl/system/pobierz.php?plik=Zalacznik_nr_1.doc&id=4147&stats=true

- załącznik nr 2 – oświadczenie o odpowiedzialności karnej (składany obligatoryjnie),

http://bip.piecki.com.pl/system/pobierz.php?plik=Zalacznik_nr__2.doc&id=4148&stats=true

- załącznik nr 3 – oświadczenie składane gdy wnioskodawca zgłasza zamiar rozpoczęcia robót budowlanych do Starostwa Powiatowego (np. gdy chce zdemontować azbest z dachu),

http://bip.piecki.com.pl/system/pobierz.php?plik=Zalacznik_nr__3.doc&id=4149&stats=true

- załącznik nr 4 – oświadczenie – składane do 28/04/2017. Oświadczenie informuje o braku sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Mrągowie do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.

http://bip.piecki.com.pl/system/pobierz.php?plik=Zalacznik_nr_4__28dodatkowy_29.doc&id=4150&stats=true

 

Zapraszamy na spotkanie informacyjne o możliwościach otrzymania grantu na realizację projektów na rzecz społeczności lokalnej / 20 grudnia 2016 r., godz. 9.30 – Starostwo Powiatowe w Mrągowie.

LGD „Mazurskie Morze” ogłosiła trzy nabory wniosków o powierzenie grantów ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Mazurskie Morze” na lata 2014-2020. Możliwe będzie uzyskanie dofinansowania do 20.000zł i do 100% kosztów kwalifikowalnych na działania w zakresach:

1.Wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych poprzez realizację zadań:

przyczyniających się do nabycia przez mieszkańców wiedzy o środowisku i zwiększenia ich świadomości ekologicznej, takich jak np. szkolenia, warsztaty, pokazy, konkursy, doświadczenia, seminaria, wyprawy badawcze, itp.

2.Promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych, poprzez realizację zadań:

w zakresie podejmowania wspólnych działań dla tworzenia, rozwoju i promocji atrakcji turystycznych i innych lokalnych produktów i usług w ramach partnerstw terytorialnych lub branżowych.

3.Zachowanie dziedzictwa lokalnego poprzez realizację zadań:

w zakresie promowania zachowania i upowszechniania dziedzictwa lokalnego, np. poprzez tworzenie wiosek tematycznych, odtwarzanie ginących zawodów, organizację wydarzeń promocyjnych, edukacyjnych, sportowo-rekreacyjnych – regionalnych i lokalnych.

Na spotkaniu przekażemy informację o zasadach i warunkach ubiegania się o pozyskanie grantu. Zapraszamy też do zapoznania się z ogłoszeniami i naborze zamieszczonymi na stronie www.lgd.mazurskiemorze.pl.

Gmina Piecki kolejny raz korzysta ze wsparcia Wojewódzkiego Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Przedsięwzięcie polegające na usuwanięciu wyrobów zawierających azbest, realizowane było w okresie czerwiec-listopad 2016 r. W tym czasie usunięto niebezpieczny wyrób z 12 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy. Łączna waga azbestu wyniosła niemal 27 Mg. Przedsięwzięcie realizował Zakład Gospodarki Komunalnej GRONEKO.

Lemański 2

1235    NFOŚ pelna nazwa

 

            W środę 12 października br. w Zespole Szkół w Pieckach odbyło się drugie spotkanie kobiet z gminnego projektu „Aktywne Razem”. Spotkanie rozpoczęło się prezentacją przygotowaną przez Panią Renatę Minkiewicz, która w ciekawy i bardzo ekspresyjny sposób przedstawiła zebranym Paniom historię i zalety fitness. Opowiedziała dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna w życiu każdej z nas oraz pokazała jakie proste ćwiczenia można wykonywać w pracy, w domu czy biurze.
           

             Drugim zaproszonym tego dnia gościem, w ramach projektu „Aktywne Razem”, była Pani Sylwia Wojciechowska - trener żywieniowy, która za pomocą analizatora składu ciała (urządzenie przypominające wagę) dokonała pomiaru 10. parametrów organizmu: m.in. wagi, ilości tłuszczu wewnętrznego i zewnętrznego, ilości wody w organizmie, poziomu składu mineralnego kości, czy wieku metabolicznego organizmu. Badaniu temu bezpłatnie poddały się wszystkie Panie, które tego dnia pojawiły się na spotkaniu. Następnie za pomocą prezentacji Pani Sylwia wyjaśniła jak interpretować otrzymane wyniki oraz odpowiedziała na pytania „z sali”. Omówiła szeroko tematykę zdrowych nawyków żywieniowych. Dzięki środowemu spotkaniu każda z Uczestniczek pogłębiła swoją wiedzę zarówno z zakresu aktywności fizycznej, jak i zadbania o swoje nawyki żywieniowe.             

              Bardzo cieszy nas fakt, że z każdym spotkaniem zwiększa się grono uczestniczących Pań w cyklu „Aktywne Razem”. Warto również podkreślić, że Panie poza ramowymi spotkaniami w ramach projektu organizują sobie wspólne wyjazdy np. do Kina Kobiet w Olsztynie, czy podczas treningów Nordik Woking.
Zatem już dziś zapraszamy wszystkie chętne Panie na kolejne nasze spotkanie, które będzie miało miejsce 9 listopada, w Zespole Szkół w Pieckach o godz. 16.00. W chwili obecnej możemy zdradzić, że wśród zaproszonych specjalistów będzie lekarz sportowy, który przybliży zgromadzonym Uczestniczkom formy aktywności, które można wykonywać przy różnych schorzeniach i indywidualnych predyspozycjach organizmu.

               Przypominamy jeszcze, że comiesięczne spotkania w ramach „Aktywnych Razem” są całkowicie bezpłatne i skierowane do wszystkich Pań z terenu Gminy Piecki, które chcą poprawić stan swojego zdrowia, a przy tym dobrze się bawić. W ramach projektu podczas comiesięcznych spotkań zapewniamy również kącik dla dzieci, tak by w spotkaniach mogły uczestniczyć również młode mamy.

Jeszcze raz serdecznie zapraszamy.

PA120022

PA120025 PA120028

Fot. UG Piecki

 

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Turystyki Wiejskiej w ramach realizacji projektu „Dary lasu w promocji tradycji regionalnej” zorganizowało w dniu 28.08.2016 roku na gminnych dożynkach w Pieckach stoisko z kulinariami, które przygotowało z leśnych surowców. Wśród zaangażowanych osób grupy roboczej projektu były Panie: Teresa Brodowska, Serafina Wojciechowska, Celina Śliwińska, Krystyna Husar, Walentyna Kuczyńska, Anna Damięcka, Beata Brzuchalska, Bożena Pupek, Dorota Pęczek.
Na stoisku między innymi prezentowano : potrawy z grzybów ( pierogi, smalec z grzybami, babkę ziemniaczaną           z grzybami, grzyby suszone, grzyby w occie itp.), pierogi i ciasta z jagodami i malinami oraz potrawy z pigwy               i żurawiny.
Projekt dofinansowano z budżetu Gminy Piecki.

Informacje przygotowała: Dorota Pęczek

dożynki p. Dorota 003 dożynki p. Dorota 014

Fot. Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Turystyki Wiejskiej

 flag yellow low                                                                                                            PROW 2014 2020 logo kolor 


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów

Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

Gmina Piecki uzyskała wsparcie na realizację 3 projektów mających na celu rozwój lokalnych dróg.
25 sierpnia 2016 roku Pani Agnieszka Kurczewska - Wójt Gminy Piecki podpisała umowy dofinansowania przebudowy dróg na terenie gminy. Projekty pod nazwą:
"Przebudowa drogi gminnej Krutyń-Gałkowo (na odcinku w m. Krutyń)"
"Przebudowa ul. 22 Stycznia w Pieckach wraz z budową infrastruktury technicznej"
"Przebudowa drogi gminnej w m. Piecki (ul. Nowa i jej przedłużenie w kierunku Brejdyn) – Etap II"

realizowane będą w ramach działania Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich, Poddziałanie Inwestycje związane z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii - operacje typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" - Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Realizowane przez gminę operacje mają na celu poprawę nawierzchni dróg, zwięszkenie komfortu oraz poprawę beżpieczeństwa komunikacji osób, które z tych dróg będą korzystały.

Etap II przebudowy ulicy Nowej zostanie zakończony jeszcze w 2016 roku. Trwające już prace polegają na przedłużeniu drogi w kierunku miejscowości Brejdyny (do drogi powiatowej nr 1767N Nikutowo - Brejdyny – Piecki).

Natomiast przebudowa ulicy 22 Stycznia w Pieckach oraz drogi Krutyń - Gałkowo na odcinku w m. Krutyń nastąpi prawdopodobnie w 2017 roku.

 

Granty Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego w 2016 r. - przygotowanie dokumentacji projektowej i realizacja międzynarodowych projektów.

Zmiany w grantach MFW, które wchodzą od 1 czerwca 2016r.:

  • zmiany w aplikowaniu o granty małe i standardowe
  • nowe terminy w Grantach Standardowych
  • nowe kategorie tematyczne projektów (11 dodatkowych kategorii)

W 2016r. Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki dysponuje 8 mln euro na dofinansowanie projektów. Zaletą pozyskiwania grantów z tego funduszu jest krótki i prosty wniosek, nieskomplikowane procedury i niedługi czas oczekiwania na decyzję oraz poziom dofinansowania projektów od 80 do 100%.

Wnioski o dofinansowanie może złożyć każda osoba prawna lub osoba fizyczna na całym świecie (oprócz ministerstw, ambasad, itp.) pod warunkiem, że dany wniosek dotyczy projektu z tematów istotnych dla regionu Wyszehradzkiego i promuje współpracę pomiędzy partnerami projektu w regionie.
W funduszu można ubiegać się, w ramach różnych konkursów, o stypendia 2300 euro dla studenta i 1500 euro dla uczelni na semestr, małe granty do 6 000 euro, standardowe granty do 15 000 euro, strategiczne granty do 40 000 euro, a maksymalna wielkość grantu to 80 000 euro.

Oferta jest dostępna na naszej stronie internetowej: http://atr.edu.pl/szkolenie,nowe-zmiany-od-1-czerwca-granty-miedzynarodowego-funduszu-wyszehradzkiego-w-2016-r-przygotowanie-dokumentacji-projektowej-i-realizacja-miedzynarodowych-projektow.html?utm_source=atr.edu.pl&utm_medium=mailing&utm_campaign=szkolenie-granty

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest. W ramach tego konkursu Gmina Piecki ma możliwość ubiegania się o środki finansowe na usuwanie wyrobów azbestowych z terenu nieruchomości znajdujących się na jej obszarze.

W związku z planowanym ubieganiem się o dofinansowanie zadania pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Piecki” w imieniu zainteresowanych mieszkańców, planujących wymianę pokryć dachowych lub usunięcie zdemontowanych wyrobów, informujemy iż:

  • dofinansowanie może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych obejmujących:
    - demontaż i zabezpieczenie pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających
    azbest;
    - transport odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia;
    - unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
  • pozostałą częścią kosztów - minimum 15%, obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości). Właściciel nieruchomości pokrywa również wydatki związane zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego.
  • dofinansowanie w formie dotacji do 85% kosztów kwalifikowalnych nie może przekraczać 680 zł za 1 tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. W przypadku gdy poziom ten zostanie przekroczony (na przykład ze względu na nietypowy rodzaj wyrobów zawierających azbest), koszt nadwyżki poniesie właściciel nieruchomości.
  • dotacje mogą być udzielane na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów, których właścicielami są:
    a) jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, osoby fizyczne, rolnicy, kościoły
    i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi,
    b) spółki prawa cywilnego i handlowego.

    Regulamin programu dotacyjnego – Usuwanie azbestu, znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: www.wfosigw.olsztyn.pl w zakładce Obsługa Beneficjenta/Konkursy 2016.

    W przypadku zakwalifikowania do dofinansowania przez WFOŚiGW w Olsztynie wniosku złożonego przez gminę, całkowity koszt obejmujący demontaż, transport, unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z poszczególnych posesji zostanie ustalony po dokonaniu wyboru przez gminę uprawnionego wykonawcy, który będzie realizował tą usługę na jej terenie. Wybór wykonawcy w zależności od szacunkowej wartości zamówienia zostanie dokonany zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych lub w sposób zapewniający zachowanie zasady uczciwej konkurencji.


    Wnioski z załącznikami dotyczące zadania polegającego na usunięciu wyrobów azbestowych należy składać w terminie do 24.02.2016 r. do godziny 12:00 w Urzędzie Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710, pokój nr 7 (sekretariat).

Formularz wniosku oraz niezbędne załączniki można pobrać w Urzędzie Gminy w Pieckach – pokój numer 12 lub poniżej pod tekstem.

Jednostka koordynująca działanie – Gmina Piecki, w przypadku dużego zainteresowania mieszkańców chcących uzyskać dofinansowanie na usunięcie azbestu, zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia listy wnioskodawców.

UWAGI DO ZAŁĄCZNIKÓW:
- wniosek na realizację przedsięwzięcia (składany obligatoryjnie),
- załącznik nr 1 – oświadczenie (składany obligatoryjnie),
- załącznik nr 2 – oświadczenie o odpowiedzialności karnej (składany obligatoryjnie),

- załącznik nr 3 – oświadczenie składane gdy wnioskodawca zgłasza zamiar rozpoczęcia robót budowlanych do Starostwa Powiatowego (np. gdy chce zdemontować azbest z dachu),
- załącznik nr 4 – oświadczenie – składane do 29/04/2016. Oświadczenie informuje o braku sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Mrągowie do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.

wniosek

załacznik nr 1

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3

Załącznik nr 4

Przedsięwzięcie polegało na przebudowie odcinka drogi gminnej nr 170039 N o długości ok. 1.3 km.
W ramach inwestycji położona została warstwa asfaltowa wiążąca o grubości 5 cm i warstwa asfaltowa ścieralna o grubości 4 cm. Wykonano również pobocza i zjazdy. Konieczność przebudowy odcinka drogi łączącego wsie Rutkowo i Głogno wynikała z jej złego stanu technicznego, objawiającego się występującymi w drodze ubytkami oraz nierównościami. Inwestycja wykonana została przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „OSTRADA” z Ostrołęki. Koszt całkowity zadania to ok. 389 tys. zł. Inwestcja współfinansowana jest w części ze środków budżetu województwa, związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych - w kwocie 80 tys. zł.

 

PC080126 PC080128 PC080136 PC080141

W Gminie Piecki dnia 15 kwietnia odbył się Powiatowy Konkurs Piosenki Zagranicznej. Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach po raz czternasty był organizatorem tego konkursu.. W tym roku do konkursu zgłosiło się 36 uczestników ze szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz ośrodków kultury powiatu mrągowskiego. Konkurs objęty został: Honorowym Patronatem Starosty Mrągowskiego Antoniego Karasia , Honorowym Patronatem Wójt Gminy Piecki Agnieszki Kurczewskiej oraz Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich. Oficjalnego otwarcia konkursu dokonała Izabela Kozyra-Cybulska – dyrektor GOKSiR „Pegaz” w Pieckach. Konkurs tradycyjnie poprowadziła Pani Ewa Grzeszczyk. Występy oceniało Jury w składzie: Stanisław Czejdo – przewodniczący jury oraz członkowie: Regina Suświłło, Maria Jasińska , Cezary Makiewicz. Laureaci otrzymali statuetki ufundowane przez Starostwo Powiatu Mrągowskiego, oraz nagrody rzeczowe dofinansowane zostały przez Gminę Piecki, Związek Gmin Warmińsko – Mazurskich oraz GOKSiR „Pegaz” w Pieckach. Wyłonienie zwycięzców nie było dla Jury łatwym zadaniem. - Ocenialiśmy uczestników pod względem umiejętności wokalnych, ogólnego wrażenia artystycznego jak również umiejętności językowych. Część konkursowiczów zachwyciła nas swoją żywiołowością, część wysokimi, jak na młody wiek umiejętnościami wokalnymi. Po burzliwych i owocnych obradach jury wybrało po trzech zwycięzców w każdej z trzech kategorii. Wybór chyba okazał się trafiony bo każdy z nagrodzonych dostał rzęsiste brawa. Gratulujemy również opiekunom uczestników, którzy z pełnym zaangażowaniem i pasją zajmują się młodzieżą i uczą ich trudnego rzemiosła jakim jest śpiew. Zajmowanie się muzyką uszlachetnia, rozwija intelektualnie. Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy i postępy w nauce śpiewu – podsumował całokształt konkursu Cezary Makiewicz , jeden z jurorów konkursu.

Laureatami Powiatowego Konkurs Piosenki Zagranicznej w Pieckach w I kategorii wiekowej – do 10 lat: I miejsce: Bartosz Puławski                                        II miejsce: Maja Krysiak III miejsce: Kamila Grzeszczyk w II kategorii wiekowej – od 11 do 15 lat: I miejsce: Hanna Szałachowska II miejsce: Leśniak Roksana III miejsce: Aleksandra Piątek i Eliza Kaczyńska w III kategorii wiekowej – 16 lat i powyżej: I miejsce: Krystian Kmoch II miejsce: Laura Końpa III miejsce: Maria Bułajewska                                                                                                           Autor: GOKSiR”Pegaz” DSCN9387 DSCN9419, DSCN9435 DSCN9511 DSCN9563 DSCN9616 DSCN9788   DSCN9831

Poniżej link do tekstu przygotowanego przez Panią Senator RP Małgorzaty Kopiczko  - dotyczącego sportu, inicjatyw skierowanych do mieszkańców Mazur. WIADOMNOŚCI Z BIURA SENATORSKIEGO SENATOR MAŁGORZATY KOPICZKO

   10 kwietnia 2018 r. w Gminnym Ośrodku Kultury,Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach odbyły się gminne eliminacje XXXVI-go Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego *SPOTKANIA Z POEZJĄ *. Uczestnicy zostali wytypowani podczas eliminacji środowiskowych przepro- wadzonych przez szkoły podstawowe na terenie gminy Piecki ( Piecki, Nawiady, Krutyń).

Otwarcia Konkursu dokonała dyrektor GOKSiR Izabela Kozyra-Cybulska. Imprezę barwnie poprowadził Grzegorz Piątek. Wszyscy z nieukrywaną przyjemnością wysłuchali popisów 36 recytatorów młodszych i starszych.

   Recytatorzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych :

klasy I-III szkół podstawowych, klasy IV-VI szkół podstawowych oraz klasy VII i gimnazjalne. Każdy z uczestników zaprezentował jeden wybrany przez siebie utwór poetycki, a uczniowie kl.VII i gimnazjum dodatkowo fragment prozy. Prezentacje oceniane były przez jury w składzie :     Izabela Kozyra-Cybulska , Teresa Dworczak , Maria Jasińska.

Pierwsze miejsce w kategorii klas I-III szkół podstawowych zajęła Kornelia Suchecka / Piecki/, drugie- Oliwier Piątkowski/ Piecki /, trzecie – Michał Bobryk /Nawiady/ .

W kategorii klas IV-VI szkół podstawowych pierwsze miejsce zajęła Roksana Wasyk /Piecki/, drugie- Błażej Wieczorek / Krutyń /, trzecie – Amelia Sokołowska / Krutyń / .

W kategorii klas VII i gimnazjalnych pierwsze miejsce zajęła Dominika Jóźwik, drugie – Zuzanna Kieplin, trzecie – Weronika Jabkowska .

Laureaci obdarowani zostali atrakcyjnymi nagrodami książkowymi. Zdobywcy pierwszych , drugich i trzecich miejsc będą reprezentować naszą gminę na eliminacjach rejonowych w Centrum Kultury i Turystyki w Mrągowie , które odbędą się 15 maja 2018 r. o godz.10.00.

                                                                                                      Organizator Jolanta Duszak DSCN9191 DSCN9203 DSCN9210 DSCN9215 DSCN9220 DSCN9267 DSCN9273 DSCN9279 DSCN9285 DSCN9338 DSCN9341 DSCN9345    

Urząd Gminy Piecki ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki Telefon: 89/742 20 29, Fax: 89/742 20 65 e-mail: gmina@piecki.com.pl Otwarty w godzinach: pn. 8:00 - 16:00 wt.-pt. 7:15 - 15:15   Punkt Obsługi Inwestora znajduje się w Urzędzie Gminy Piecki, pokój nr 12. Osoba odpowiedzialna: Hubert Sadownikow Kierownik Referatu Rozwoju Gminy i Zarządzania Kryzysowego Telefon: 504 919 266 E-mail: h.sadownikow@piecki.com.pl     

Gmina Piecki rozpoczyna rekrutację do projektu „Ja w internecie”, który obejmuje realizację bezpłatnych szkoleń mających na celu zwiększenie grupy świadomych i kompetentnych użytkowników internetu i publicznych e-usług. Nabór uczestników szkoleń odbywać się będzie przez cały czas trwania projektu do wyczerpania wolnych miejsc (projekt zakłada 156 uczestników szkoleń). Projekt skierowany jest do osób powyżej 25 roku życia.

Zgłoszenia (na formularzu zamieszczonym poniżej  będą przyjmowane osobiście w Biurze Projektu (Urząd Gminy, pok. nr 12), pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki, z dopiskiem: „Ja w Internecie” oraz elektronicznie na adres: h.sadownikow@piecki.com.pl

Szkolenia odbywać się będą w Pieckach (Szkoła Podstawowa oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej) w okresie od grudnia 2018 r. do czerwca 2019 r. TEMATY SZKOLEŃ do wyboru według grup wiekowych uczestników (1 uczestnik może skorzystać tylko z 1 szkolenia):

  1. Rodzic w internecie

Czy wiesz, co Twoje dziecko robi w sieci? Szkolenie „Rodzic w internecie” przeznaczone jest dla rodziców chcących chronić swoje dzieci przed realnymi zagrożeniami, które wiążą się z korzystaniem z internetu. W specjalnym kursie poświęconym m.in. zwalczaniu cyberprzestępczości mogą wziąć udział również opiekunowie, nauczyciele, dziadkowie. Uczestnicy szkolenia poznają źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dostępnych w bibliotekach i muzeach cyfrowych oraz nauczą się, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia typu hate lub trolling. Ponadto uczestnicy szklenia zdobędą wiedzę, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin (takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny i in.), a także z usług związanych ze zdrowiem. Szkolenie „Rodzic w internecie” posłuży podniesieniu kompetencji rodziców i opiekunów w zakresie korzystania z kultury i edukacji w internecie, a jednocześnie umożliwi zmniejszenie bariery komunikacyjnej pomiędzy nimi a dziećmi, dla których rzeczywistość cyfrowa jest codziennością.

  1. Moje finanse i transakcje w sieci

Szkolenie „Moje finanse i transakcje w sieci” przeznaczone jest dla osób chcących nauczyć się załatwiać skutecznie swoje sprawy biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji, m.in. wnioskując o zaświadczenia czy też występując o dowód osobisty – wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie. Ponadto udział w szkoleniu umożliwi uczestnikom podniesienie kompetencji w zakresie korzystania z kultury i z zasobów edukacyjnych w internecie, co jest bardzo istotne w niwelowaniu barier społecznych i przeciwdziałaniu wykluczeniu kulturowemu.

  1. Działam w sieciach społecznościowych

Szkolenie „Działam w sieciach społecznościowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się skutecznie korzystać z portali społecznościowych (takich jak YouTube, Facebook, Twitter, Instagram i in.) w swojej codziennej pracy i w życiu prywatnym. Uczestnicy w trakcie szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie mediów społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i podtrzymywać znajomości, współdziałać z innymi użytkownikami internetu, kształtować swój publiczny wizerunek, dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z twórczości innych zgodnie z prawem. Ponadto nauczą się obsługi podstawowych narzędzi e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

        4. Rolnik w sieci

Szkolenie „Rolnik w sieci” przeznaczone jest dla rolników chcących nauczyć się m.in. wypełniać przez internet wnioski o dotacje na swoją działalność lub składać deklaracje podatkowe. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, gdzie w internecie można znaleźć przydatne informacje, aplikacje i e-usługi oraz jak z nich bezpiecznie korzystać, a także jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki banku czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi (np. farmer.pl, gospodarz.pl, topagrar.pl, ppr.pl, tygodnik-rolniczy.pl, wrp.pl, gieldarolna.pl), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych (np. rolnik-forum.pl, fpr.com.pl) oraz portalami meteorologicznymi (np. pogodynka.pl, agropogoda.pl). Ponadto nauczą się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu, rozliczeń podatkowych online, usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług online Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl) czy usług ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ. Regulamin uczestników i uczestnictwa w projekcie Formularz rekrutacyjnyOświadczenie_o_zapoznaniu_się_z_obowiązkiem_informacyjnym_odbiorcy Zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych_wrażliwych_odbiorcy_ostatecznego  

belka dofinansowanie  ja w internecie fb

Gmina Piecki rozpoczyna rekrutację do projektu „Ja w internecie”, który obejmuje realizację bezpłatnych szkoleń mających na celu zwiększenie grupy świadomych i kompetentnych użytkowników internetu i publicznych e-usług. Nabór uczestników szkoleń odbywać się będzie przez cały czas trwania projektu do wyczerpania wolnych miejsc (projekt zakłada 156 uczestników szkoleń). Projekt skierowany jest do osób powyżej 25 roku życia.

Zgłoszenia (na formularzu zamieszczonym poniżej  będą przyjmowane osobiście w Biurze Projektu (Urząd Gminy, pok. nr 12), pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki, z dopiskiem: „Ja w Internecie” oraz elektronicznie na adres: h.sadownikow@piecki.com.pl

Szkolenia odbywać się będą w Pieckach (Szkoła Podstawowa oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej) w okresie od grudnia 2018 r. do czerwca 2019 r. TEMATY SZKOLEŃ do wyboru według grup wiekowych uczestników (1 uczestnik może skorzystać tylko z 1 szkolenia):

  1. Rodzic w internecie

Czy wiesz, co Twoje dziecko robi w sieci? Szkolenie „Rodzic w internecie” przeznaczone jest dla rodziców chcących chronić swoje dzieci przed realnymi zagrożeniami, które wiążą się z korzystaniem z internetu. W specjalnym kursie poświęconym m.in. zwalczaniu cyberprzestępczości mogą wziąć udział również opiekunowie, nauczyciele, dziadkowie. Uczestnicy szkolenia poznają źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dostępnych w bibliotekach i muzeach cyfrowych oraz nauczą się, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia typu hate lub trolling. Ponadto uczestnicy szklenia zdobędą wiedzę, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin (takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny i in.), a także z usług związanych ze zdrowiem. Szkolenie „Rodzic w internecie” posłuży podniesieniu kompetencji rodziców i opiekunów w zakresie korzystania z kultury i edukacji w internecie, a jednocześnie umożliwi zmniejszenie bariery komunikacyjnej pomiędzy nimi a dziećmi, dla których rzeczywistość cyfrowa jest codziennością.

  1. Moje finanse i transakcje w sieci

Szkolenie „Moje finanse i transakcje w sieci” przeznaczone jest dla osób chcących nauczyć się załatwiać skutecznie swoje sprawy biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji, m.in. wnioskując o zaświadczenia czy też występując o dowód osobisty – wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie. Ponadto udział w szkoleniu umożliwi uczestnikom podniesienie kompetencji w zakresie korzystania z kultury i z zasobów edukacyjnych w internecie, co jest bardzo istotne w niwelowaniu barier społecznych i przeciwdziałaniu wykluczeniu kulturowemu.

  1. Działam w sieciach społecznościowych

Szkolenie „Działam w sieciach społecznościowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się skutecznie korzystać z portali społecznościowych (takich jak YouTube, Facebook, Twitter, Instagram i in.) w swojej codziennej pracy i w życiu prywatnym. Uczestnicy w trakcie szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie mediów społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i podtrzymywać znajomości, współdziałać z innymi użytkownikami internetu, kształtować swój publiczny wizerunek, dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z twórczości innych zgodnie z prawem. Ponadto nauczą się obsługi podstawowych narzędzi e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

        4. Rolnik w sieci

Szkolenie „Rolnik w sieci” przeznaczone jest dla rolników chcących nauczyć się m.in. wypełniać przez internet wnioski o dotacje na swoją działalność lub składać deklaracje podatkowe. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, gdzie w internecie można znaleźć przydatne informacje, aplikacje i e-usługi oraz jak z nich bezpiecznie korzystać, a także jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki banku czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi (np. farmer.pl, gospodarz.pl, topagrar.pl, ppr.pl, tygodnik-rolniczy.pl, wrp.pl, gieldarolna.pl), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych (np. rolnik-forum.pl, fpr.com.pl) oraz portalami meteorologicznymi (np. pogodynka.pl, agropogoda.pl). Ponadto nauczą się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu, rozliczeń podatkowych online, usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług online Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl) czy usług ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ. Regulamin uczestników i uczestnictwa w projekcie Formularz rekrutacyjnyOświadczenie_o_zapoznaniu_się_z_obowiązkiem_informacyjnym_odbiorcy Zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych_wrażliwych_odbiorcy_ostatecznego  

belka dofinansowanie  ja w internecie fb

Wsparcie lokalne:• pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, zgodnej z oczekiwaniem inwestora,• pomoc w niezbędnych procedurach administracyjnych występujących w trakcie realizacji projektu,• opiekę poinwestycyjną dla firm i wsparcie dla firma działających już na terenie Gminy Piecki,• informację o zachętach inwestycyjnych,• punkt obsługi inwestora działający w Urzędzie Gminy (pok. nr 12).

Wsparcie na poziomie regionalnym:Centrum Obsługi Inwestorów i Ekspertów, ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn, http://www.wrota.warmia.mazury.pl•Warmińsko-Mazurski Urząd Marszałkowski, Departament Koordynacji Promocji, http://www.wrota.warmia.mazury.pl•Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna, ul. Walentego Barczewskiego 1, 10-061 Olsztyn, tel: 89 535 02 41, http://www.wmsse.com.pl•Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna, ul. Teofila Noniewicza 49, 16-400 Suwałki, tel: 87 565 22 17, http://www.ssse.com.pl•Elbląski Park Technologiczny, ul. Sulimy 1, 82-300 Elbląg, tel: 55 239 34 67, http://www.ept.umelblag.pl

•Ełcki Park Technologiczny, Podmiejska 5, 19-300 Ełk, tel: 87 732 63 01, http://technopark.elk.pl•Olsztyński Park Technologiczny i Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Władysława Trylińskiego 2, 10-683 Olsztyn, tel: 89 612 05 00, http://www.parktechnologiczny.olsztyn.eu•Warmińsko Mazurska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Olsztynie, ul. Prosta 38, 11-041 Olsztyn, tel: 89 527 45 55, http://www.izbarzem.olsztyn.pl•Olsztyński Inkubator Przedsiębiorczości, Marka Kotańskiego 6, 10-167 Olsztyn, tel: 513 914 689, http://oip.olsztyn.pl•Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, Jana Heweliusza 2, 11-041 Olsztyn, tel: 515 229 849, https://aipolsztyn.inkubatory.pl

Wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020:- Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w OlsztyniePlac Gen. Józefa Bema 3, 10-516 Olsztyntel.: 89 521 12 50 – sekretariat, fax: 89 521 12 60 – sekretariatTelefony do konsultantów: 89 512 12 53, 89 521 12 54e-mail: wmarr@wmarr.olsztyn.plhttp://www.wmarr.olsztyn.pl/- Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiegoul. Głowackiego 17, 10-447 OlsztynGodziny pracy punktu: poniedziałek 8:00–18:00, wtorek – piątek 7:30–15:30e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.plTelefony do konsultantów: 89 512 54 86, 89 512 54 85, 89 512 54 83, 89 512 54 82

Wsparcie w ramach środków unijnych centralnych:- Centralny Punkt Informacyjny Funduszy EuropejskichŻurawia 3/5, 00-503 WarszawaGodziny pracy: pon.-pt. 8.00-18.00, sob. 10.00-14.00.Telefony do konsultantów infolinia: 22 626 06 32E-mail:punktinformacyjny@cpe.gov.plhttps://www.funduszeeuropejskie.gov.pl

Formy współpracy:-  Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawatel: 22 334 98 00http://www.paih.gov.pl/strefa_inwestora

Regulacje prawne:Informacje na temat regulacji prawnych znajdują się pod adresem http://www.paih.gov.pl/prawo

W dniach 14 – 15 listopada 2018 r. w województwie

warmińsko – mazurskim odbędzie się ogólnopolskie ćwiczenie RENEGADEz wykorzystaniem systemów alarmowania ludności.Nadany zostanie sygnał alarmowy (syrena) dotyczący zagrożenia z powietrza.

Gmina Piecki dzięki pozyskaniu środków z Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Fundusz Sprawiedliwości, zakupiła, a następnie przekazała specjalistyczny sprzęt ratowniczy wszystkim jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy. Jednostki OSP wyposażono w defibrylatory zewnętrzne AED służace podjęciu akcji resuscytacyjnej, co umożliwi zwiększenie szansy na przeżycie poszkodowanego. Ponadto ochotnicze straże wyposażono w następujący sprzęt:

- Ochotnicza Straż Pożarna z Piecek otrzymała: piłę ratowniczą do szyb klejonych, 3 latarki akumulatorowe i 2 zbijaki do szyb hartowanych;

- Ochotnicza Straż Pożarna z Nawiad otrzymała: piłę ratowniczą do szyb klejonych, parawan do osłony miejsca wypadku i zasłaniania ofiar wypadków, zabezpieczenie poduszki powietrznej kierowcy i pasażera, cylindry rozpierające z zestawem końcówek wymiennych o różnych długościach oraz 2 zbijaki do szyb hartowanych;

- Ochotnicza Straż Pożarna ze Starych Kiełbonek otrzymała: pilarkę do drewna, piłę ratowniczą do szyb klejonych oraz zbijak do szyb hartowanych;

- Ochotnicza Straż Pożarna z Krtuyni otrzymała: torbę ratowniczą PSP R1 oraz 2 zbijaki do szyb hartowanych;

- Ochotnicza Straż Pożarna z Machar otrzymała: przenośny zestaw oświetleniowy oraz zbijak do szyb hartowanych. Wysokość uzyskanego dofinansowania to ok. 45 500 zł. Wkład własny gminy w realizację działania to tylko 1 % kosztu całkowitego zadania. Zakupiony sprzęt zwiększy możliwości operacyjne jednostek OSP z terenu gminy. Zwiększenie ilości sprzętu ratowniczego i medycznego pozwoli zminimalizować czas oczekiwania na pomoc osobom poszkodowanym oraz zagrożonym.

Przekazanie sprzętu nastąpiło 8 listopada 2018 r. w siedzibie OSP Nawiady. Pani Wójt Agnieszka Kurczewska oficjalnie przekazała zakupiony sprzęt na ręce Prezesów Ochotnicznych Straży Pożarnych z terenu gminy. Natomiast Komendant Powiatowej Straży Pożarnej w Mrągowie - bryg. mgr inż. Krzysztof Grabias, podziękował za udział w projekcie oraz ocenił, iż dokonane zakupy pozwolą poprawić bezpieczeństwo mieszkańców oraz osób podróżujących głównymi szlakami przebiegającymi przez teren gminy.  

WP 20181108 12 07 43 Pro WP 20181108 11 46 37 Pro WP 20181108 12 10 49 Pro WP 20181108 12 07 18 Pro              grafika      

Atrakcje turystyczne Gminy Piecki:

Gmina Piecki jest miejscem wyjątkowym, które ze względu na położenie ma olbrzymi potencjał turystyczny. Jej obszar przecina wstęga rzeki Krutynia, stanowiąca jeden z najatrakcyjniejszych szlaków kajakowych w Europie. Urokliwe i malownicze jeziora i lasy stanowią wielki atut tego miejsca. Cieszymy się również wyjątkowo czystym powietrzem. Aura otaczająca nasze tereny fantastycznie wpływa na odwiedzających nas turystów. Ciekawa historia gminy i samych Piecek, do których założenia przyczynił się ponad 600 lat temu Ulrich von Jungingen, sprawia, że bogactwem tego miejsca jest nie tylko sama przyroda.

Wartymi uwagi są odkrycia archeologiczne w miejscowości Czaszkowo, w której wydobyto przedmioty datowane na IV-VI wiek naszej ery, mogące mieć niebagatelne znaczenie w badaniu dziejów starożytnych. Ciekawymi miejscami są ponadto kościół w Nawiadach, wybudowany ponad 400 lat temu, Izba Pamięci Ernsta Wiecherta w Piersławku – poświęcona wybitnemu pisarzowi, który w swych dziełach opisywał Mazury. Sztukę ludową można poznać odwiedzając Muzeum Regionalne im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach. Zebrana tam kolekcja obejmuje ponad 1700 eksponatów, bibliotekę, przedmioty kultury materialnej oraz zabytkowe meble. W miejscowości Zgon znajduje się Galeria Adama Szubskiego, artysty, który zajmował się twórczością m.in. w dziedzinie rzeźby w metalu, a jego dzieła pokazywano w wielu miejscach na całym świecie. Niedaleko miejscowości Zgon położona jest popularna wśród turystów wieś Krutyń. W jej centrum znajduje się zabytkowa stodoła, która pełni funkcję Izby Przyrodniczej Mazurskiego Parku Krajobrazowego. To tylko kilka miejsc położonych w naszej gminie, które warto zobaczyć. · Odwiedź naszą stronę: www.gminapiecki.pl · Informacja turystyczna (Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji PEGAZ w Pieckach, ul. Zwycięstwa 6) – tel. 89/742 22 70, 897 600 449. Rzeka Krutynia fot. Waldemar Bzura Piecki plaża Piecki Muzeum  

Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu nierówną nawierzchnię gruntową zastąpiła przebudowana droga z kostki betonowej, ułatwiająca dojazd m.in. do NZOZ Przychodni Lekarskiej SANUS. W wyniku realizacji operacji powstała także zatoka parkingowa, a także chodnik o szerokości 2,0 m. Celem operacji była poprawa infrastruktury technicznej oraz skrócenie czasu dotarcia do budynku użyteczności publicznej. Zrealizowane działanie zwiększyło również bezpieczeństwo użytkowników drogi, poprawiło estetykę miejsca oraz uporządkowało komunikację w obrębie obiektów użyteczności publicznej w centrum Piecek. Wybudowany w pasie drogi chodnik pozwala na bezpieczne rozdzielenie komunikacji pieszych i samochodów. Droga zlokalizowana na działce 1170 uzyskała finansowe wsparcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 - poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej. Projekt pod nazwą "Przebudowa drogi gminnej na działce nr 1170 w Pieckach" uzyskał dofinansowanie w wysokości ponad 98 tys. zł  

   Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”                            

    flag yellow low                Leader              lgd MAZURSKIEMORZE          PROW 2014 2020 logo kolor     zdjęcie droga              

Szanowni Państwo, Uprzejmie zawiadamiamy, że w dniu 20.11.2018 r. w siedzibie Urzędu Gminy Piecki odbędzie się dyżur konsultanta Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem informacji na temat wsparcia unijnego zapraszamy w godzinach 9:00–13:00. Dodatkowe informacje można uzyskać w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Olsztynie przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego - telefon: 89 512 54 83 Serdecznie zapraszamy   belka dofinansowanie

 „Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020”

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
 
           Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki jest: Wójt Gminy Piecki.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Piecki, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych - Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego Radosław Szymaszek z siedzibą w Krasnymstawie, ul. Orląt Lwowskich 13, 22-300 Krasnystaw na adres poczty elektronicznej inspektor@cbi24.pl .
  3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Piecki;
  • realizacji umów zawartych z kontrahentami;
  • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
6. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww. rozporządzenia.
7. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
 
Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją nie podania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
 
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Gmina Piecki zawarła 6 września 2018 r. umowę na podstawie, której ochotnicze straże pożarne z obszaru gminy zostaną wyposażone w sprzęt ratownictwa. W ramach dotacji z Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Funduszu Sprawiedliwości, którego Dysponentem jest Minister Sprawiedliwości zakupione zostaną defibrylatory AED dla każdej jednostki, a także torba ratownicza PSP-R1, piły do szyb klejonych, pilarka do drewna, latarki akumulatorowe, parawan do osłony miejsca wypadku, przenośny zestaw oświetleniowy, rozpieracz kolumnowy, zabezpieczenie poduszek powietrznych oraz zbijaki do szyb hartowanych. Sprzęt zostanie zakupiony i przekazany poszczególnym OSP do połowy listopada 2018 r. Wysokość dofinansowania to 45 470,45 zł, natomiast wkład własny gminy to jedynie 459,30 zł. fundusz sprawiedliwosci
29 października w Dzienniku Ustaw RP ukazało się Rozporządzenie Przewodniczący Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań. Rozporzadzenie zostało przyjęte na podstawie art. 19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które określa: - wzór oferty realizacji zadania publicznego oraz oferty wspólnej realizacji zadania publicznego składanej w trybie otwartego konkursu (zał. 1 do rozporządzenia);- wzór oferty realizacji zadania publicznego oraz oferty wspólnej realizacji zadania publicznego w trybie tzw. "regrantingu" (zał. 2);- ramowy wzór umowy o realizację zadania publicznego oraz umowy o realizację zadania publicznego na podstawie oferty wspólnej (zał. 3);- ramowy wzór umowy o realizację zadania publicznego oraz umowy o realizację zadania publicznego na podstawie oferty wspólnej w trybie tzw. "regrantingu" (zał. 4);- wzór sprawozdania z wykonania zadania publicznego (zał. 5);- wzór sprawozdania z wykonania zadania publicznego zleconego w trybie tzw. "regrantingu" (zał. 6). Rozporządzenie weszło w życie w dniu ogłoszenia w Dz.U. http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/2057  Jednocześnie straciło moc rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz.1300). Jednakże nowe wzory ofert, umów i sprawozdań będą stosowane w przypadku konkursów ofert ogłaszanych po 1 marca 2019 roku. Tekst rozporządzenia możliwy również do pobrania poniżej. Rozporzadzenie_wzory_ofert_umów_i_sprawozdań.pdf

Lokalna Grupa Działania „Mazurskie Morze” w dniach od 14 do 28 maja zaprasza do składania wniosków o powierzenie grantu. Granty mogą dotyczyć zachowania dziedzictwa lokalnego, promocji obszaru objętego LSR, w tym produktów i usług lokalnych, a także wzmocnienia kapitału społecznego, w tym poprzez podnoszenie wiedzy społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych. Szczegółowe informacje o grantach można znaleźć na stronie internetowej LGD „Mazurskie Morze: http://www.lgd.mazurskiemorze.pl/index.php?start=6 lub też pod numerem telefonu: 87/423 85 20, a także w siedzibie LGD: ulica Leśna 22, 12-250 Orzysz. 

 

VIDEO RELACJE